Ofte stillede spørgsmål  |  Om os  |  Bestil bagage/sæde  |  Kontakt

God

40.000 gæster i 2022

Olivias Utopia i Alanya

Der er ingen tvivl om, at der er mange fordele ved at bruge sin dagligdag på at arbejde med rejser. Dog kan det også være en smule ”farligt” – for jo flere hoteller, vi kigger på, jo flere forelsker vi os i til vores næste ferie. I sommers forelskede vores rejsekonsulent, Olivia, sig i Utopia World ved Alanya i Tyrkiet, og hen mod sommers slutning besluttede Olivia sig for at tage springet og lade hotellet danne rammen om hendes velfortjente ferie.

Her kan du læse om Olivias ferie til det dejlige Utopia World.

Efter en vidunderlig højsæson med glade gæster og fuld fart, blev det endelig min tur til at holde ferie. Trække stikket og nyde en velfortjent pause i selskab med min søster.  Destinationen var Utopia World i Kargicak/Alanya – et sandt paradis for livsnydere.

Hele formålet med rejsen var ren afslapning uden at skulle betale en masse ekstra omkostninger. Derfor var kriterierne, at det skulle være et stort hotel med mange underholdningsmuligheder. Behovet for at besøge byen var mindre. De ønsker må jeg sige, at Utopia World levede op til. Min søster er studerende, og budgettet skulle derfor holdes så lavt som muligt – uden at vi skulle gå på kompromis med vores ønske om, at der gerne måtte være lidt luksus. Med det in mente var Utopia World det helt rigtige valg til vores ferie i Tyrkiet.

Villa med havudsigt

Vi boede i hotellets villaer med havudsigt, og det var bestemt alle pengene værd. Villaerne ligger omringet af hyggelige stier med palmer og smukke blomster, dermed fik vi en følelse af rigtige Bali-vibes. Selvom vi ikke boede i hovedbygningen, var det intet problem, da der var elevatorer der førte ned til alle etager. Hotellet ligger på en bjergtop, og dermed var vi på forhånd lidt nervøse for alle de trapper, vi nok skulle støde ind i, men der var elevatorer fra toppen helt ned til stranden. Så det var meget andre ord meget nemt at komme rundt.

Hvilken pool skal vi vælge i dag…?

På hotellet blev vi mødt af en overflod af poolmuligheder, der bare ventede på at blive udforsket. Hver dag var dedikeret til at prøve en ny pool, og hver enkelt havde sin egen charme og atmosfære. Alt fra en afslappende infinity-pool med den smukkeste udsigt ud over havet til en familiepool med underholdning til en waterfall-pool hvor det helt rigtige feriebillede kunne blive taget. Noget til enhver smag.

Det var ikke kun poolområderne, der imponerede os. Hotellets vandland var en oase af sjov og vores indre barn blev fuldstændig tilfredsstillet med vandrutsjebaner i alle former og størrelser. Aldrig har vi grint så meget, og vi tog gerne en tur i vandlandet inden ren afslapning med solbadning. Ikke nok med det, så lå hotellets bedste snackbar også ved vandlandet. Og vi gik gerne den ekstra tur for at spise deres pastaretter.

Jetski og charmebøffer på stranden

Dog var det stranden der stjal vores hjerter. Aldrig har vi oplevet en mere indbydende og fortryllende strand end den ved Utopia World. Det krystalklare vand, lækre sandbund og den fineste badebro med liggestole i lange baner var de perfekte rammer til ren afslapning.

På stranden var der også mulighed for at prøve kræfter med vandsport mod merbetaling, og det ville vi ikke gå glip af. Vi kastede os ud i jetski, og det var alle pengene værd. At mærke suset fra bølgerne og føle adrenalinen pumpe igennem årerne var en kæmpe oplevelse. Aftenen var ved at falde på, og vi kørte mod solnedgangen med fuld fart. Det var et minde, som vi stadig den dag i dag, lever højt på. Og lad os bare sige at oplevelsen blev da kun bedre af, at instruktøren også var en lækker, stærk charmebøf.

Når vi havde tilbragt flere timer på stranden med solbadning, var det tid til at slutte dagen af med dét, som blev vores daglige rutine. En hjemmelavet tyrkisk gözleme lavet af den sødeste ældre dame. Her fik vi smagt alle deres varianter – lige fra pistaciesirup til ost blandet med krydderurter. Mums, siger jeg bare.

Tiden fløj afsted og inden vi så os om, havde vi kun forladt hotellet én gang for at besøge alanya en aften. Denne ene gang var dog nok, da vi var helt opslugt af alle hotellets fantastiske faciliteter.

Hver solopgang og solnedgang har været et mindesmærke på de gode oplevelser, vi har haft på Utopia World, og der er ingen tvivl om, at vi helt sikkert kommer tilbage til hotellet næste gang, vi trænger til en afslappende ferie.

Hotellet kan både rumme par, venner, familier med store børn, familier med små børn, ældre som unge. Det er et hotel med oplevelser for enhver smag. Helt sikkert et besøg værd, de bedste anbefalinger herfra!

Vil du en tur til Utopia World ved Alanya, så læs mere om hotellet her: Utopia World

Følg os på sociale medier